Letošní první terénní výuka, které se účastní 4. až 9. ročník, je za námi. Kde byly, co zkoumaly a jak se měly jednotlivé třídy, si můžete přečíst v následujících příspěvcích:
5. třída
Kolik váží slon? Jak vysoká je žirafa? Odkud pochází nestor kea? Na tyto a podobné otázky hledali odpovědi v liberecké ZOO páťáci během terénní výuky 27.9. Protože byli velmi zvídaví a pracovití, dozvěděli se toho docela dost a dokonce viděli, jak to vypadá po ránu u slonů v koupelně. Celkově: krásný podzimní den, šikovné děti a úchvatný svět zvířat. (Jana Michalová)
6. třída
Vyrazili jsme stejně, jako většina tříd, na terénní výuku do přírody. Po útrpné cestě busem (revize s pokutou), jsme vystoupili v Harcově u myslivny a vystoupali po naučné stezce nahoru na horu. Cestou jsme plnili náročné úkoly spočívající ve vyplňování pracovních listů z naučných cedulí. Počasí nám přálo a houby, které jsme s dětmi našli, jsem nemohl nechat bez povšimnutí. Byl to prima čas. (Ivo Novák)
7. třída
Sedmáci se vydali naučnou stezkou Terasy Ještědu z Výpřeže na Pláně a přes Panský lom do Horního Hanychova na tramvaj. Cestou jsme obdivovali skalní útvary (Kamenná vrata, Červený kámen), hledali jsme informace na cedulích naučné stezky, viděli jsme Ještěd z druhé strany (ne jako obvykle směrem z Liberce), stáli jsme před vchodem do Hanychovské jeskyně a užívali si po dlouhé době nádherného počasí. (Magdaléna Nováková)
8. třída
Cílem terénní výuky osmé třídy byla Úpravna pitné vody v Bedřichově, kterou jsme si mohli projít a dozvědět se o metodách úpravy pitné vody před její distribucí do domácností. Návštěva úpravny tak byla ideálním doplňkem výuky chemie v osmé třídě. Kromě úpravny jsme se také podívali do 2,6 km dlouhé chodby přivádějící vodu z přehrady do úpravny a také si užili úžasné počasí a legraci na cestě do úpravny a zpět. (Štěpán Horáček)