Školní poradenské pracoviště slouží k poradenské a konzultační činnosti žákům, zákonným zástupcům a pedagogům.
Dle vyhlášky č. 72/2005 Sb. je cílem ŠPP:
• poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
• sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření,
• prevenci školní neúspěšnosti,
• kariérové poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění,
• podporu vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami,
• podporu vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných,
• průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení,
• včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,
• předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace,
• průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou,
• metodickou podporu učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy,
• spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci,
• spolupráci školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními.
Začleňování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a proces inkluze má na starost výchovný poradce Mgr. Ema Plichtová.
Poradenství v oblasti volby střední školy a dalšího vzdělávání koordinuje kariérový poradce Ing. Ivo Novák.
Prevenci rizikového chování a případné následné řešení a postup zajišťuje školní metodik prevence Mgr. Jan Molnár.
Součástí ŠPP je ředitel školy Mgr. Jakub Pabián.